• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 7372اخبار امروز : 0
0

اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص جرایم مالیاتی و پرداخت بدهی‌ها

  • کد خبر : 43682
  • ۲۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۰
اطلاعیه سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص جرایم مالیاتی و پرداخت بدهی‌ها
مودیانی که شامل جرایم مالیاتی به دلیل پرداخت‌های دیرهنگام مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده هستند، می‌توانند تا تاریخ 29 شهریور 1403 با تسویه بدهی‌های خود از معافیت‌های قانونی بهره‌مند شوند.

اطلاعیه سازمان مالیاتی در مورد بدهی هابه گزارش روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، سید محمد هادی سبحانیان، رئیس کل این سازمان، با صدور اطلاعیه‌ای از مودیان مالیاتی درخواست کرد تا هرچه سریع‌تر نسبت به پرداخت بدهی‌ها و جلوگیری از جرایم احتمالی اقدام کنند. در این اطلاعیه که خطاب به ادارات کل امور مالیاتی سراسر کشور صادر شده، به دو محور اصلی پرداخته شده است.

نخست، مودیانی که شامل جرایم مالیاتی به دلیل پرداخت‌های دیرهنگام مالیات‌های مستقیم و ارزش افزوده هستند، می‌توانند تا تاریخ ۲۹ شهریور ۱۴۰۳ با تسویه بدهی‌های خود از معافیت‌های قانونی بهره‌مند شوند. این مهلت به منظور ایجاد فرصت برای پرداخت بدهی و پیشگیری از جرایم مالیاتی در نظر گرفته شده است.

همچنین، در مورد پرونده‌های مطرح در هیئت‌های حل اختلاف مالیاتی، اعلام شده که مودیانی که تا تاریخ یادشده نسبت به اعتراضات خود اقدام نکنند، مشمول جرایم مالیاتی خواهند شد. این اقدام به منظور تسریع در حل و فصل اختلافات مالیاتی و ایجاد شفافیت در پرونده‌ها انجام شده است.

در پایان اطلاعیه، سازمان امور مالیاتی تاکید کرده که مودیان باید نسبت به رعایت قوانین و پرداخت به‌موقع مالیات اقدام کنند، زیرا در غیر این صورت جرایم مالیاتی غیرقابل تمدید بوده و به مودیان اعمال خواهد شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=43682

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.