«سیدعبدالوهاب سهلآبادی» در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد افزود: كیفیت محصول همیشه یكی از مسائل مهم و قابل توجه برای مصرف كنندگان بوده از این رو تولید كنندگان برای كسب بازار فروش، رضایت متقاضیان و شهرت خود باید بكوشند همیشه محصولات با كیفیت بالا تولید كنند.
وی در ادامه با بیان اینكه برخی از متغیرهای كیفیت به مسائل اقتصادی كشور تولید كننده كالا مربوط می شود، اظهارداشت: سعی و تلاش تولید كنندگان اینكه در دنیای بزرگ صنعتی امروز بتواند جایی برای خود بازكنند از اینرو یكی از مولفه های مهم و اساسی برای جا باز كردن در بازارهای داخلی و خارجی توجه به مقوله كیفیت و مرغوبیت است.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: اگر تولیدكنندگان و صنعتگران توجه و تعهدی به مقوله كیفیت نداشته باشند بدون شك در طول زمان بازارهای خود را از دست خواهند داد.
وی همچنین با بیان اینكه مصرف كنندگان امروز بیش از هر زمانی به دنبال كیفیت هستند، افزود: كیفیت كالا منجر به افزایش بهره وری، توسعه بازار و فروش، رضایت مندی مشتریان، ماندگاری در بازار و بسیاری موارد دیگر می شود.
سهل آبادی با تاكید بر اینكه كیفیت در محیط های پررقابت امروز یك نكته كلیدی و اساسی است، اظهارداشت: كیفیت كالای ایرانی نسبت به چند سال قبل بسیار تغییر پیدا كرده و تولید كنندگان به جهت ارتقای كیفیت و رعایت استاندارد های لازم حركت های مثبت و رو به جلو داشته اند.
وی با تاكید بر اینكه تولیدكنندگان داخلی مسئله وجدان كاری را خوب رعایت می كنند، افزود: اگر تولیدكنندگان و صنعتگران به این مسئله متعهد نبودند بدون شك هیچ یك از كالای ایرانی با توجه به شرایط بد اقتصادی مثل نوسانات نرخ ارز، بخشنامه های خلق الساعه و مواردی دیگر قادر نبود با رقبا در بازارهای صادراتی رقابت كند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران یادآورشد: كیفیت عامل اساسی برای رقابت در سطح بازارهای بین المللی است از اینرو كالاهای فاقد كیفیت قدرت عرض و اندام در این بازارها را نخواهند داشت.