• امروز : جمعه - ۲ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 22 November - 2024
کل اخبار 7457اخبار امروز : 0
21

نسل Z ؛ نیروی محرکه فضای بازار دست دوم آینده

  • کد خبر : 38469
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۲۴
نسل Z ؛ نیروی محرکه فضای بازار دست دوم آینده
پژوهش جدید شرکت eBay نشان می‌دهد نسل Z در قلب انقلاب بازار دست دوم فروشی، قرار گرفته است. طبق این گزارش، نسل‌‌‌های جوان‌‌‌تر فروشندگان و خریداران، از این مدل که به آن «تجارت مجدد» می‌‌‌گویند، استقبال زیادی کرده‌‌‌اند. افزایش تقاضا از طرف نسل Z (یعنی متولدان ۱۹۹۷ تا ۲۰۱۲) برای خرید و فروش آیتم‌‌‌هایی که قبلا استفاده شده‌‌‌اند، علاوه بر اینکه باعث مشارکت آنها در آینده پایدار می‌شود، فرصت‌‌‌های اقتصادی هم ایجاد کرده است.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران وبه نقل از دنیای اقتصاد، مصرف‌کنندگان جوان‌‌‌تر، نیروی نوظهور اصلی در فضای بازار دست دوم هستند، به‌‌‌طوری که ۸۰‌درصد جوانان نسل Z کالاهایی که قبلا استفاده شده‌‌‌اند می‌‌‌خرند.

سال گذشته تقریبا از هر ۳ نفر در این گروه سنی، یک نفر فروش لوازم دست دوم را شروع کرده و با اختصاص ۳۲‌درصد، نسل Z بزرگ‌ترین دسته‌‌‌بندی نسلی فروشندگان در بازار دست دوم محسوب می‌شود.

مدیرعامل eBay می‌‌‌گوید: «توانمندسازی افراد و ایجاد فرصت اقتصادی برای همه، مهم‌ترین هدف ما در شرکت است و اثر امواجی کار ما، تغییر ایجاد می‌کند.

فضای بازار ما به افراد امکان می‌دهد به ارزش آیتم‌‌‌های دست دوم پی ببرند و امتیاز افزوده آن هم این است که باعث آینده‌‌‌ای شکوفاتر و پایدارتر برای همه می‌شود.»  بعد از تحولی اساسی در طول پاندمی که باعث شد مصرف‌کننده‌‌‌ها عادت‌‌‌های خرید خود را تغییر دهند، تقاضا برای فضای بازار دست دوم رشد قابل‌توجهی داشته است.

ظهور سایت‌‌‌های جدید فروش مجدد مانند Depop و Vinted این ادعا را ثابت می‌کند. آمار و ارقام فروشگاه Thredup که اجناس امانی دارد، نشان می‌دهد تا ۱۰ سال آینده، بازار فروش مجدد کالا با سرعتی فراتر از خرده‌‌‌فروشی سنتی (حدود ۱۱ برابر) رشد خواهد کرد و ارزش آن تا سال ۲۰۳۰ به ۸۴‌میلیارد دلار خواهد رسید.

مصرف‌کنندگان امروزی به تجارت مجدد به عنوان روشی برای حمایت از اقتصاد چرخشی نگاه می‌کنند. در تحقیق eBay حدود ۲۰‌درصد پاسخ‌‌‌دهندگان گفته‌‌‌اند که حفظ طولانی‌‌‌تر لباس‌‌‌ها در چرخه مصرف، اصلی‌‌‌ترین دلیل آنها برای خرید لباس‌‌‌های دست دوم بوده است. 

با این حال، اصلی‌‌‌ترین فاکتور همچنان فرصت‌‌‌های مالی است، به‌‌‌طوری که ۵۲‌درصد پاسخ‌‌‌دهندگان زن می‌‌‌گویند پول درآوردن بیشتر، دلیل اصلی روی آوردن آنها به فروش کالاهای دست دوم است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=38469

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.