• امروز : شنبه - ۳ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 23 November - 2024
کل اخبار 7458اخبار امروز : 0
15

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: اجرای ادغام در صنعت خودرو نیازمند یک کاتالیزور است

  • کد خبر : 28600
  • ۲۸ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: اجرای ادغام در صنعت خودرو نیازمند یک کاتالیزور است

به گزارش خبرخودرو، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد: ادغام قطعه سازان خرد و نیز ادغام خودروسازان خصوصی اقدام مثبتی در صنعت خودرو کشور است که هنوز از آن فاصله داریم و تنها صحبت آن به میان می آید و برای اجرا وجود یک کاتالیزور، ضروری به نظر می رسد. […]

به گزارش خبرخودرو، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد: ادغام قطعه سازان خرد و نیز ادغام خودروسازان خصوصی اقدام مثبتی در صنعت خودرو کشور است که هنوز از آن فاصله داریم و تنها صحبت آن به میان می آید و برای اجرا وجود یک کاتالیزور، ضروری به نظر می رسد.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درخصوص ادغام خودروسازان خصوصی و ادغام قطعه سازان خرد اظهار داشت: چه در شرایط فعلی و چه در شرایط عادی، ادغام می تواند راهکاری باشد تا شرکت های کوچک تر توان خود را روی هم بگذارند تا به ظرفیت های بالاتر دست یایند؛ اصولا این امر یک روش بخصوص در صنایعی مانند صنعت خودرو است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران افزود: وقتی در کشور، قطعه سازان کوچک و خردی داریم که با توان کم و تیراژ پایین در حال فعالیت هستند اگر این قطعه سازان تجمیع شوند و با یکدیگر هلدینگ و کنسرسیوم تشکیل دهند در این صورت علاوه بر تولید قطعه با تیراژ بالا، کار برای خودروساز نیز راحت تر خواهد شد.

خالقی افزود: البته موضوع رقابت، موضوع مهمی است و اگر یک قطعه ساز بزرگ به شکل انحصاری بازار قطعه را در دست گیرد در این صورت خودروساز باید تسلیم تصمیمات و شرایط قطعه ساز شود؛ باید در بازار تعادل وجود داشته باشد. به عبارتی، بازار باید حالت رقابتی خود را حفظ کند و نباید هیچیک از صنایع خودروسازی و قطعه سازی به شکل انحصاری در دست یک شرکت باشد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران گفت: در خصوص ادغام خودروسازان خصوصی می توان گفت که خودروسازی های خصوصی با ظرفیت های پایین در شهرهای مختلف کشور ایجاد شده است؛ یکی از اقدامات مهم خودروسازی ها خدمات پس از فروش است و هریک از این خودروسازان باید به شکل مجزا به دنبال ایجاد مراکز خدمات پس از فروش و نمایندگی در سراسر کشور باشد و در بحث صادرات نیز وضعیت مشابه خواهد بود و بحث تعدد برند به وجود می آید. وقتی این خودروسازان بتوانند توافق نمایند که هر یک به طور تخصصی به تولید یک خودرو به بهترین نحو بپردازد و توان و خدمات پس از فروش آنان یکپارچه باشد در این صورت رضایت مشتریان نیز بهتر تامین خواهد شد.

خالقی گفت: این اقدام، سازنده و مثبت است اما فعلا از این موضوع فاصله داریم و تنها حرفش را می زنیم و برای نیل به این هدف باید یک کاتالیزور وجود داشته باشد. وزارت صمت، وزارت اقتصاد، سازمان ثبت اسناد و املاک و مالکیت صنعتی باید در کنار یکدیگر قرار گیرند و زمینه لازم را فراهم کنند تا حقوق اشخاص حقوقی وارد شده به این موضوع حفظ شود. در این صورت یک برند ایجاد خواهد شد و مجموعه ها نسبت به سرمایه گذاری انجام شده در مالکیت آن سهیم هستند؛ این اقدامات نیازمند ساز و کار لازم است که باید به شکل دقیق بررسی و اجرا شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=28600

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.