• امروز : یکشنبه - ۴ آذر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Sunday - 24 November - 2024
کل اخبار 7458اخبار امروز : 0
15

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: کاهش هزینه های سربار تولید، اولین قدم به سمت سودآوری خودروسازان

  • کد خبر : 27679
  • ۰۲ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۳۳
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: کاهش هزینه های سربار تولید، اولین قدم به سمت سودآوری خودروسازان

به گزارش خبرخودرو، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام می کند که اولین موضوع برای حرکت به سمت سودآوری مجدد خودروسازان، کاهش هزینه های تولید است. آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرودرخصوص مقدمات لازم برای سودآوری مجدد خودروسازان اظهار داشت: کاهش هزینه های تولید در صنعت خودرو اولین موضوع است و […]

به گزارش خبرخودرو، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام می کند که اولین موضوع برای حرکت به سمت سودآوری مجدد خودروسازان، کاهش هزینه های تولید است.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرودرخصوص مقدمات لازم برای سودآوری مجدد خودروسازان اظهار داشت: کاهش هزینه های تولید در صنعت خودرو اولین موضوع است و باید مشخص شود که چه مسائلی منجر به افزایش هزینه های سربار تولید شده است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایرانافزود: خودروسازان باید یک نگاه مجدد و بازمهندسی در درون خود داشته باشند و مسائلی را که منجر به افزایش قیمت و افزایش هزینه و ناکارآمدی سیستم و عدم بهره وری می شود شناسایی و رفع نمایند و به این منظور باید فناوری ها بازنگری شود.

خالقیافزود: خودرو یکی از نقدترین کالاهای موجود در کشور است و همواره برای خرید خودرو در کشور ما صف وجود دارد و خودروسازان از این منابع بهره مند هستند با اینحال مطالبات قطعه سازان را با تاخیر پرداخت می کنند و این از اتفاقات نادر است و مهم ترین دلیل آن، دولتی بودن صنعت خودرو کشور است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایرانافزود: در صف ایستادن مردم برای خرید خودرو به دلیل عدم عرضه کافی و نیز تبدیل خودرو به کالای سرمایه ای است اما به هر حال عدم پرداخت به موقع مطالبات قطعه سازان، قابل قبول نیست.

خالقیافزود: برای نیل به سودآوری مجدد درخودروسازیکشور باید خصوصی سازی به معنای واقعی در صنعت خودرو اجرا شود و مالکیت و مدیریت دولتی خودروسازی ها خاتمه یابد. تا زمانیکه خصوصی سازی واقعی اتفاق نیفتد و این صنعت، رقابتی نشود مشکلات صنعت خودرو رفع نخواهد شد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایرانافزود: باید خصوصی سازی صنعت خودرو را به درستی اجرا کنیم و البته در این خصوص، مشکل جدی وجود دارد چراکه تاکنون نتوانسته ایم ساز و کار لازم را فراهم نماییم و بلوک های سرمایه گذاری تشکیل شده، موفق به انجام این کار نشده اند و نهایتا سهام دولت، هیات مدیره را تعیین نموده و تا این لحظه خصوصی سازی انجام نشده است. دولت یا باید بلوک سهام خود را واگذار کند و یا اینکه با استفاده از سهام خود، در تعیین مدیریت ها دخالت ننماید.

خالقیدر پاسخ به سوالی درخصوص احتمال ایجاد انحصار در صورت واگذاری بلوکی سهام دولت گفت: واگذاری به صورت خرد، اقدام خوبی است اما شرایط خاص خود را دارد و اگر به درستی انجام نشود احتمالا سیستم را فلج می کند اما اگر ساز و کاری را فراهم نماییم تا افراد در قالب گروه ها شکل گیرند و تعداد سهامداران متعدد باشد اقدام مناسبی است. به عبارتی، اگر گروهی از افراد همانند یک تعاونی و یا یک گروه کنسرسیومی با یکدیگر بلوک و درصدی از سهام را که در تعیین مدیریت ها موثر است خریداری نمایند اقدامی موفق خواهد بود و خرد شدن سهام به طوریکه هیچیک تاثیری نداشته باشد به غیر از فروپاشی سیستم مدیریتی، تاثیر دیگری نخواهد داشت.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=27679

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.