قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مصاحبه با رادیو اقتصاد گفت: بزرگترین مسئله بخش تولید و تولیدکنندگان در کشور مباحث کلان اقتصادی و مدیریتی مرتبط با بخش تولید است.
آرمان خالقی افزود: بخش مدیریت کلان اقتصاد کشور هنوز نتوانسته به عنوان پشتیبان و پشتوانه بخش تولید قرار گیرد و به نحو باید و شاید سیاست های صحیح، بلند مدت وحداقل ثابت اتخاذ کند تا بنگاه های اقتصادی بتواند بر این اساس برنامه ریزی کنند.
وی ادامه داد: رویکرد دستگاه ها و سازمان در کشور از بخش تولید شعاری -حمایتی است ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد.
نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز گفت: بزرگترین مسئله بخش تولید و تولیدکنندگان در کشور مباحث کلان اقتصادی و مدیریتی مرتبط با بخش تولید است.
آرمان خالقی افزود: بخش مدیریت کلان اقتصاد کشور هنوز نتوانسته به عنوان پشتیبان و پشتوانه بخش تولید قرار گیرد و به نحو باید و شاید سیاست های صحیح، بلند مدت وحداقل ثابت اتخاذ کند تا بنگاه های اقتصادی بتواند بر این اساس برنامه ریزی کنند.
وی ادامه داد: رویکرد دستگاه ها و سازمان در کشور از بخش تولید شعاری -حمایتی است ولی در عمل هیچ اتفاقی نمی افتد.
نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: تولید کنندگان و فعالان اقتصادی امروز با چالش ها و تنگناهای مختلفی مواجه هستند که تصمیمات خلق الساعه، احساسی، بدون نظرخواهی از بخش خصوصی و اهل فن، بروکراسی کاذب اداری، قوانین دست و پاگیر و بسیاری موارد دیگر از جمله این موارد است.
وی همچنین افزود: تصمیمات بدون پشتوانه کارشناسی و ناگهانی ضمن ایجاد دلسردی موجب ضرر و زیان فراوان در بنگاه های اقتصادی مملکت می شود.
خالقی یادآورشد: برنامه ریزی و سیاست گذاری در کشور باید به نحوی باشد که مدیران واحدهای تولیدی با کمترین دغدغه فکری بتواند محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی تولید و به بازارهای داخلی و صادراتی عرضه کنند.
گفت: تولید کنندگان و فعالان اقتصادی امروز با چالش ها و تنگناهای مختلفی مواجه هستند که تصمیمات خلق الساعه، احساسی، بدون نظرخواهی از بخش خصوصی و اهل فن، بروکراسی کاذب اداری، قوانین دست و پاگیر و بسیاری موارد دیگر از جمله این موارد است.
وی همچنین افزود: تصمیمات بدون پشتوانه کارشناسی و ناگهانی ضمن ایجاد دلسردی موجب ضرر و زیان فراوان در بنگاه های اقتصادی مملکت می شود.
خالقی یادآورشد: برنامه ریزی و سیاست گذاری در کشور باید به نحوی باشد که مدیران واحدهای تولیدی با کمترین دغدغه فکری بتواند محصولات با کیفیت و قیمت رقابتی تولید و به بازارهای داخلی و صادراتی عرضه کنند.