• امروز : پنج شنبه - ۳ آبان - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 24 October - 2024
کل اخبار 7437اخبار امروز : 0
12

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران: خبرنگاران قشر فعال ،دلسوز و مظلوم جامعه به شمار می آیند

  • کد خبر : 23715
  • ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۸:۲۵
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران:  خبرنگاران قشر فعال ،دلسوز و مظلوم جامعه به شمار می آیند

به گزارش باز نيوز ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي در اين سمينار گفت: رسانه ها در شرایط کنونی به سختی فعالیت می کنند و با توجه به افزایش هزینه ها نیاز است توجه ویژه ای از سوی دولت به این بخش صورت گیرد . وی با اشاره به فعالیت عاشقانه خبرنگاران گفت:خبرنگاران قشر فعال،دلسوز مظلوم […]

به گزارش باز نيوز ، سيد عبدالوهاب سهل آبادي در اين سمينار گفت: رسانه ها در شرایط کنونی به سختی فعالیت می کنند و با توجه به افزایش هزینه ها نیاز است توجه ویژه ای از سوی دولت به این بخش صورت گیرد .
وی با اشاره به فعالیت عاشقانه خبرنگاران گفت:خبرنگاران قشر فعال،دلسوز مظلوم و جامعه به شمار می آیند که انعکاس دهنده واقعیت هایند.
سهل آبادی تصریح کرد:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دستگاه ناظرو حمایت کننده در این راستا باید حمایت های ویژه ای از خبرنگاران و رسانه ها تعریف کند تا چراغ اطلاع رسانی در کشور همچنان روشن باشد.
حمید ضیایی پرور مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز در این سمینار گفت:رسانه های جایگزین در کنار رسانه های اصلی به جریان سازی رویداد ها و وقایع می پردازند.
وی افزود: کارکرد رسانه ها در هر دوره تغییر می کند و در این زمان هر فرد می تواند از طریق شبکه های اجتماعی پیام رسان دارای یک رسانه اثرگذار باشد .
وی با اشاره به کاهش تیراژ رسانه های مکتوب گفت:در حال حاضر روزانه ٧٠٠ هزار نسخه نشریه در کشور منتشر می شود که ٢٠٠ هزار نسخه ان برگشت می شود و این آمار نشان از کاهش مخاطب نشریات چاپی و جذابی رسانه های الکترونیکی است .
وی تصریح کرد:به جز چند روزنامه پرتیراژ برخی از روزنامه ها کمتر از ٢٠٠ نسخه در روز منتشر می کنند.
وی خواستار توجه فعالان رسانه ها به فضای مجازی و جذب مخاطب در این بخش شد و گفت:رسانه های موفق جهان در فضای مجازی سرمایه گذاری بلندمدت انجام دادند و در حال برداشت آن هستند ولی در ایران این نگاه کمتر مورد توجه فعالان رسانه ای قرار گرفته است .
وی با اشاره به روزنامه نگاری سلبریتی و گسترش آن در ایران گفت:در حال حاضر برخی از سلبریتی های شبکه های مجازی ٥ میلیون مخاطب دارند که می توانند به راحتی بدون داشتن دفتر و نیروی انسانی درآمد مناسبي کسب می کنند.
ضیایی پرور ادامه داد: مدل های جدید رسانه ای را باید در پیش بگیریم. ظهور تولید کنندگان محتوای فردی است نمونه های جدید است، “لقمه شو” یک نفر و یک عروسک، “سوری لند” بر مبنای آگهی است. امروز شاهد تولید محتوای فردی هستیم، پدیده دیگر مدیر کانال های میلیونی، پدیده دیگر روزنامه نگاری سلبریتی است که در حال فعالیت اند، پدیده دیگر فیک نیوز است که طبق آن بسیاری از خبرها جعلی و ساختگی هستند.
وی تاکید کرد: رسانه عامل شفافیت اطلاعات است، گردش آزاد اطلاعات در سال ۸۹ و ۹۰ ابلاغ شد، ولی دولت وقت عملی نکرد، در سال ۹۳ در دوره آقای روحانی ارسال و ابلاغ شد. تا امروز ۵۲۳ دستگاه عضو این سامانه هستند طی این مدت ۵ هزار درخواست واصل شده که چهار هزار درخواست پاسخ داده شده است. در استان اصفهان ۸ دستگاه فقط عضو این سامانه هستند، این یک مطالبه است و باید رسانه ها مطالبه کنند که چرا مابقی دستگاه ها اینکار را نکرده اند.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: روزنامه نگاری پهبادی، سنسوری و دیتا درحال ورود به فضای رسانه ای کشورهستند و باید این رسانه ها را نسبت به گذشته بیش از پیش شناخت.
مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد:رسانه های جایگزین در کنار رسانه های اصلی به جریان سازی رویداد ها و وقایع می پردازند.
وی افزود: کارکرد رسانه ها در هر دوره تغییر می کند و در این زمان هر فرد می تواند از طریق شبکه های اجتماعی پیام رسان دارای یک رسانه اثرگذار باشد .
وی با اشاره به کاهش تیراژ رسانه های مکتوب گفت:در حال حاضر روزانه ۷۰۰ هزار نسخه نشریه در کشور منتشر می شود که ۲۰۰ هزار نسخه ان برگشت می شود و این آمار نشان از کاهش مخاطب نشریات چاپی و جذابی رسانه های الکترونیکی است .
وی تصریح کرد:به جز چند روزنامه پرتیراژ برخی از روزنامه ها کمتر از ۲۰۰ نسخه در روز منتشر می کنند.
وی خواستار توجه فعالان رسانه ها به فضای مجازی و جذب مخاطب در این بخش شد و گفت:رسانه های موفق جهان در فضای مجازی سرمایه گذاری بلندمدت انجام دادند و در حال برداشت آن هستند ولی در ایران این نگاه کمتر مورد توجه فعالان رسانه ای قرار گرفته است .
قدرت گفتمان‌ها از قدرت موشک‌ها در حال پیشی گرفتن است
مهدی مطهرنیا استاد آینده‌پژوهی گفت: امروز دنیا قدرت‌های رسانه‌ای جدید را جدی گرفته و به همین دلیل مدیران رسانه‌های مهم دنیا هم در اجلاس جهانی داووس کرسی دارند و هم در کنفرانس امنیتی مونیخ چراکه قدرت گفتمان‌ها از قدرت موشک‌ها در حال پیشی گرفتن است.
, وی افزود: مرگ فاصله‌ها در حال روی دادن است و حکومت‌های دنیا برای باقی ماندن فاصله‌ها تلاش می‌کنند. ارتباط به زمان و مکان محدود نمی‌شود. اوترنت در آینده خواهد آمد و دیر یا زود ایران را در بر می‌گیرد.
این استاد آینده پژوهی و روابط بین الملل ادامه داد: ما اکنون به غیر از در هم تنیدگی عناصر زمان و مکان دومین مسئله و‌ گام را فرو ریزش زبان ها را پیش رو داریم. در آینده نزدیک بشر انتقال اطلاعات را بیشتر انجام خواهد داد و ایجاد هیجانات بالای اجتماعی و انقلابی خواهد کرد، اگر دقت کنیم در دنیا این اتفاق کم کم در حال روی دادن است.
مطهرنیا تاکید کرد: در ادامه ایجاد یک فضای مناسب در جهت فروریزش بزرگ ذهنی را خواهیم داشت، در واقع همان طور که اثر انگشتان افراد متفاوت است سیگنال‌های ذهنی هر فرد نیز تفاوت دارد و به این ترتیب فاصله‌های دهنی نیز فرو خواهد ریخت.
وی ادامه داد: دنیا در آستانه انقلاب پنجم یعنی انقلاب هوش مصنوعی است، گفته می‌شود در انقلاب چهارم که انقلاب تکنولوژی محسوب می‌شود به اندازه طول حضور انسان تا انقلاب چهارم پیشرفت حاصل شده است و پیش بینی می‌شود در انقلاب پنجم چندین برابر انقلاب چهارم پیشرفت داشته باشیم.
این استاد آینده پژوهی گفت: رسانه‌ها به این شکل برداشته خواهند شد و آینده مملو از راز خواهد بود، پس باید از هم اکنون سند چشم انداز رسانه‌ای تدوین شود چراکه در آینده نزدیک دانایی ملت‌ها در برابر قدرت دولت‌ها صف آرایی خواهد کرد.
مطهرنیا اظهار کرد: امروز دنیا قدرت‌های رسانه‌ای جدید را جدی گرفته و به همین دلیل مدیران رسانه‌های مهم دنیا هم در اجلاس جهانی داووس کرسی دارند و هم در کنفرانس امنیتی مونیخ چراکه قدرت گفتمان‌ها از قدرت موشک‌ها در حال پیشی گرفتن است.
وی با اشاره به اینکه آینده رسانه‌ها و رسانه‌های آینده لایه‌های زیرین و زبرین جامعه را تشکیل خواهند داد، گفت: با دگرگونی رسانه ها نقطه تشابه هویت متوجه ارتباطات خواهد بود. در لایه رویی شاهد تغییراتی خواهیم بود و لایه های زیرین هم تغییر می کنند که توسط رسانه ها این تغییرات صورت می‌گیرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=23715

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.