«آرمان خالقی» در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری شبستان راجع به مشکلات پیش آمده در بازار خودروی داخلی و سوءاستفاده افرادی از این مشکلات به منظور گران کردن خودرو گفت: مشکل اصلی این است که این روزها تلاش می شود خودرو به دست مصرفکننده واقعی برسد نه اینکه به کالای سرمایه ای تبدیل شود و در این رابطه در شرایط فروش خودروسازهای داخلی سخت گیری هایی انجام شده تا در زمان فعلی که با کمبود تولید خودرو مواجه هستیم حق به حقدار برسد.
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با بیان اینکه در حال حاضر این شرایط به این روند کمک می کند، افزود: ممکن است عده ای از آن سوءاستفاده کنند اما مهم این است که بتوان این کار را درست انجام داد تا شرایط خریداران شخصی و واقعی خودرو تامین شود.
خالقی در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار شبستان راجع به مسایلی که در خصوص خودروسازان داخلی و نقش آنها در تعیین قیمت خودرو در بازار مطرح می شود، اظهار داشت: این مسایل مستند نیست و اینکه گفته می شود خودروسازان داخلی قیمت هایی را به بازار القا می کنند تا بتوانند قیمت کارخانه را افزایش دهند شاید درست باشد اما تا به حال با مدرک و سند مطرح نشده است.
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران فضای رقابتی در صنعت خودرو را بهترین فضا و ایده آل ترین شرایط برای بازار ایران دانست و خاطرنشان کرد: آن چیزی که مطرح است این است که دو خودروساز فعال در کشور در بازار حالت رقابتی ندارند و بیشتر به صورت رفاقتی با هم کار می کنند که این مسئله به مشکلات بازار خودرو دامن زده است.
وی یادآور شد: اگر چند خودروساز در ایران فعالیت داشته باشند و درهای کشور برای ورود خودرو باز باشد قطعا فضا رقابتی شده و بخشی از مشکلات بازار خودرو حل می شود./