به گزارش روابط عمومی خانه صمت ایران؛ نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: خدمات پس از فروش به پایداری برندها کمک زیادی می کند اما در کشور ما خدمات پس از فروش برندها بسیار ضعیف است.
حسن حسینی اظهار داشت: از سوی دیگر تولیدکنندگان بیشتر دوست دارند چراغ خاموش حرکت کنند و از مطرح شدن واهمه دارند و این یک اشکال اساسی در برندسازی است.
وی ادامه داد: مفهوم ‘تولید بدون کارخانه’ هنوز از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت مورد حمایت قرار نگرفته در حالی که اگر حمایت جدی از این مقوله شود به تقویت برندها کمک شایانی می شود. نمی توان مرزهای کشور را بست و همه تجارت را مبتنی بر داخل نمود زیرا برندهای ملی باید توان رقابت با برندهای بین المللی را پیدا کنند و در این صورت قادر به تقویت و پیشرفت نیستند.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تاکنون حمایت دولت از بخش خصوصی منطقی و به جا نبوده بلکه حمایت های نا به جای دولت به ویژه در حوزه خودروسازی سدی در برابر برندسازی شده است. از سوی دیگر تولیدکنندگان ما به نحوی پرورش یافته اند که فقط انتظار حمایت مالی از دولت دارند. شاید بتوان دولت ایران را در عرصه پرداخت تسهیلات به بخش تولید در دنیا بی نظیر دانست اما مشکل تولید داخلی با پول حل نمی شود زیرا این کمکهای منطقی نبوده است.
وی افزود: نگاه حمایتی دولت باید تغییر کند و منطقی شود زیرا حمایت مالی از برخی واحدها فقط هدر دادن پول است. خیلی از واحدها بدون حمایت از دولت موفق بودند یا با حمایت دولت و عملکرد درست توانستند موفق باشند و پایدار بمانند و آن منابعی که از دولت گرفتند در جای خود هزینه کردند و برند شدند.
حسینی ادامه داد: حمایت دولت از تولید باید به صورت غیرمستقیم و دادن مشوقهای مالیاتی یا صادراتی در صورت موفق بودن آن باشد. در حوزه روابط تجاری با کشورهای دیگر می خواهیم دنیا را مدیریت کنیم بدون آنکه بدانیم در دنیا چه خبر است. تصویب قوانین خلق الساعه و مانع تراشیها نشاندهنده عدم حمایت از تولید است و باعث می شود که بازارهای خارجی خود را از دست بدهیم.
وی گفتن: باید اجازه دهیم تولیدکنندگان با حمایت دولت و سفارتخانه ها در خارج از کشور بازار خود را در خارج بدست آورند.
نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران : حمایت دولت از برندها منطقی شود
به گزارش روابط عمومی خانه صمت ایران؛ نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: خدمات پس از فروش به پایداری برندها کمک زیادی می کند اما در کشور ما خدمات پس از فروش برندها بسیار ضعیف است. حسن حسینی اظهار داشت: از سوی دیگر تولیدکنندگان بیشتر دوست دارند چراغ خاموش حرکت کنند و […]
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=20309
- 1514 بازدید
- بدون دیدگاه