قیمت خودروها در بازار دچار سردرگمی است و قیمتهای رسمی دیر اعلام شود، خودروساز هم بناچار باید صبر میکند تا قیمتهای رسمی اعلام شود و زمانی که قیمتهای رسمی از سوی شورای رقابت اعلام شد، خودروسازان هم درگاههای فروش خود را در اغلب خودروها باز کردند که با توجه به اینکه قیمت مشخص و با قید زمانی فوری در اطلاعیههای فروش خودروسازان اعلام شد و به شرط عدم اختلال در فرایند ثبتنام، اعتماد به بازار بازخواهد گشت و آرامش نسبی بر بازار خودرو حاکم خواهد شد.
آرمان خالقی در گفتگویی خاطرنشان کرد: همه باید کمک کنیم که قیمت تمام شده تولیدات خودروسازان داخلی کاهش یابد و در رقابت با خودروسازان خارجی توان رقابت داشته باشند و در آن صورت می توانیم ادعا کنیم که خودروسازان داخلی باید قیمت های محصولات خودشان را در فضای باز عرضه و تقاضا تعیین کنند.
وی در خصوص احتکار خودرو توسط خودروسازان گفت: بهتر آن است که در ادعای احتکار خودرو توسط خودروسازان صرفا به طرح مسئله بسنده نشود و برای اثبات این ادعا مستندات لازم ارائه شود تا به شفافیت لازم برسیم.
خالقی افزود: در حال حاضر قیمت گذاری خودروها آزاد نیست و الزام در تعیین قیمت ها وجود دارد چون در صنعت خودرو تقریبا شبه انحصار وجود دارد و از طرفی تاخیر در قیمت گذاری خودروهای کمتر از ۴۵ میلیون تومان باعث می شود تا بازار خودرو با بی ثباتی رو به رو شود که عمده محصولات این رده قیمتی مربوط به خودروسازان داخلی است و ضرورت دارد که قیمت گذاری خودرو به موقع و براساس بررسی های لازم صورت گیرد.
وی طرح های فروش خودروسازان داخلی را موثر دانست و گفت: وقتی که قیمت خودروها در بازار دچار سردرگمی است و قیمت های رسمی دیر اعلام شود، خودروساز هم بناچار باید صبر می کند تا قیمت های رسمی اعلام شود و زمانی که قیمت های رسمی از سوی شورای رقابت اعلام شد، خودروسازان هم درگاه های فروش خود را در اغلب خودروها باز کردند که با توجه به اینکه قیمت مشخص و با قید زمانی فوری در اطلاعیه های فروش خودروسازان اعلام شد و به شرط عدم اختلال در فرایند ثبت نام، اعتماد به بازار بازخواهد گشت و آرامش نسبی بر بازار خودرو حاکم خواهد شد.