آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این باره به «گسترش صنعت» گفت: با رونق و ارتقای کیفیت قطعات و تولید محصولات رقابتی امکان ورود صنعت خودرو به بازارهای جهانی فراهم شده و این صنعت میتواند در اشل شرکتهای بزرگ خودروسازی در دنیا تولید و فعالیت کند. وی بر لزوم سیاستگذاری درست برای دستیابی به نشان تجاری بینالمللی در صنعت خودرو تاکید و اظهار کرد: چنانچه خواستار دستیابی به خودروسازی با نشان بینالمللی هستیم باید در سیاستگذاری صنعت خودرو مرجعی واحد تصمیمگیری کند و به طور قطع این مسئله مهمترین گامی است که باید در صنعت خودرو برداشته شود. این فعال صنعتی بزرگترین مشکل فعلی تولیدکنندگان داخلی را نگاه به بازار داخل اعلام و تصریح کرد: هماکنون خودروسازان خود را تنها در اندازه بازارهای داخلی میبینند و کمتر به بازارهای بینالمللی فکر میکنند در حالی که با ورود به بازارهای جهانی میتوان تولید در این صنعت را در اشل شرکتهای بزرگ فراهم کرد. وی تصریح کرد: محدود کردن تولید و فعالیت به جهت نوع بازار و تحریمهای گذشته، حصاری فرضی و ذهنی را برای خودروسازان ایجاد کرده در حالی که با بهبود روابط و رفع تحریمها باید از اوضاع کنونی عبور کرد و شرایط ذهنی ایجاد شده را شکست. این فعال در حوزه صنعت کشور گفت: در چنین شرایطی تلاشی برای باز کردن بازار عرضه تولیدات انجام نشده و اقدامی برای جذب بازارهای جهانی نیز نمیشود. براین اساس باید در فضای ایجاد شده خودروسازان به سرعت ارتباط خود را با دنیا افزایش دهند تا موضوع اقتصاد مقاومتی هرچه سریعتر شکل بگیرد.
نگاه خودروسازان به بازار داخلی
آرمان خالقی، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در این باره به «گسترش صنعت» گفت: با رونق و ارتقای کیفیت قطعات و تولید محصولات رقابتی امکان ورود صنعت خودرو به بازارهای جهانی فراهم شده و این صنعت میتواند در اشل شرکتهای بزرگ خودروسازی در دنیا تولید و فعالیت کند. وی بر لزوم […]
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13255
- 3141 بازدید
- بدون دیدگاه