• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل اخبار 7425اخبار امروز : 0
17

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در تجلیل از صنعتگران گلستان: مالیات در ایران خدمتی به توسعه نمی دهد

  • کد خبر : 20133
  • ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۷
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در تجلیل از صنعتگران گلستان: مالیات در ایران خدمتی به توسعه نمی دهد

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مالیات در ایران در خدمت توسعه نبوده و این بسیار اشتباه است. به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا مرتضوی، ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در گلستان، اظهار کرد: اکنون دوره حرف زدن و نطق کردن و شعار دادن نیست بلکه برای ما صنعت گران سال […]

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مالیات در ایران در خدمت توسعه نبوده و این بسیار اشتباه است.

به گزارش خبرنگار مهر، سیدمحمدرضا مرتضوی، ظهر یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن در گلستان، اظهار کرد: اکنون دوره حرف زدن و نطق کردن و شعار دادن نیست بلکه برای ما صنعت گران سال پرمشغله و پر از بیم و امید است.

وی افزود: ما در کشوری زندگی می کنیم که به دلیل موقعیت ممتاز آن همواره مورد حسد دیگران بوده و خواهد بود.

مرتضوی ادامه داد: حدود ۳۰ میلیون بشکه نفت از کل منطقه خارج می شود، اما چیزی به آن اضافه نشده است.

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران بیان کرد: پتروشیمی، فولاد، کاشی و زراعت ایران پر از امید است اما آن ها نباید موجب شود زشتی های آن را ندید بگیریم.

وی تصریح کرد: اگر می خواهیم اقتصاد مقاومتی محقق و آسایش و رفاه برای جامعه فراهم شود باید زشتی ها را پررنگ کرده و دائم تذکر دهیم.

مرتضوی گفت: یکی از زشتی های امروز این است که مالیات در راستای توسعه نیست و این کار اشتباه و غلط است، باید ترتیبی بدهیم که مالیات به سمت ایجاد شغل و توسعه برود؛ همین دیدگاه غلط موجب شده که مالیات بر ارزش افزوده بعد از هفت سال به جای صنوف، از صنعتگر گرفته شود.

وی گفت: طبق قانون باید صندوق های هوشمند نصب شود و مالیات بر ارزش افزوده را از صنوف دریافت کرد اما این عمل اتفاق نمی افتد.

مشکلات ناشی از تأمین اجتماعی

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران یکی دیگر از مشکلات صنعتگران را مسائل مربوط به حوزه تأمین اجتماعی دانست و افزود: صنعتگران پولی را در صندوق برای کارگران می ریزند اما مشاهده شده آن را سکه هدیه می دهند؛ این پول ما و کارگران ماست، از دولت می خواهیم ترتیبی بدهد تا ما بالای سر پول خود باشیم.

وی گفت: سالانه افزایش حقوقی برای کارگر اتفاق می افتد ولی به دلیل ناکارآمدی و فساد به بهانه های مختلف و افزایش قیمت ها از جیب کارگران برداشته می شود.

مرتضوی افزود: باید در برابر این فساد قیام کنیم البته راه آن زد و خورد نیست، اگر بنا بود دستگاه های نظارتی و این تشکیلات عریض و طویل جلوی فساد را بگیرد اتفاقاتی مانند موسسه ثامن الحجج رخ نمی داد.

وی ادامه داد: کسانی که اموال مردم را غارت کرده می خواهند آن را از کشور خارج کنند سبب بی ارزش شدن پول ملی هستند.

مرتضوی درباره گلستان هم گفت: گلستان، استان مستعدی است؛ ۶۰۰ هزار هکتار زمین کشاورزی، پنبه، ابریشم و گندم دارد برای همین نباید اصراری بر پتروشیمی و فولاد داشته باشد، زیرا آن نهایتاً دو هزار شغل ایجاد می کند باید به دنبال صنایع تبدیلی و گردشگری بود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=20133

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.