معاون جهاد دانشگاهی گفت: اگر سرمایه ها به طور هدفمند و دقیق در راستای استفاده از توانمندیها، ایده ها و خلاقیتها هدایت شود، شاهد بهبود تولید در شرکتهای داخلی و نیز تحقق شعار حمایت از تولید داخلی خواهیم بود.
محمدصادق بیجندی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم گفت: یکی از اشکالاتی که در یازدهمین نمایشگاه بین المللی بورس، بانک و بیمه با وجود پتانسیل های خوبی که این نمایشگاه دارد، اتفاق افتاده است، تبلیغات مناسب و کافی در خصوص برگزاری این رویداد مهم در راستای معرفی خدمات و محصولات ارائه شده برای استفاده افراد و ایده های خلاق و سرمایه گذاران است.
معاون جهاد دانشگاهی در خصوص برنامه های این سازمان در نمایشگاه بورس، بانک و بیمه افزود: امضای تفاهم نامه با شرکت اطلاع رسانی و خدمات بورس در راستای فرهنگ سازی بازار سرمایه و هدایت درست سرمایه ها در بکارگیری از ایده های خلاق از جمله این خدمات است.
وی اضافه کرد: معرفی برنامه همیار بازار در این نمایشگاه نیز از دیگر برنامه های جهاد دانشگاهی برای معرفی خدمات و محصولات بین افراد و ایده های خلاق و سرمایه گذاران است که امیدواریم گام مهم و موثری به سمت هدایت سرمایه گذاران و ایجاد اشتغال باشد.
رئیس سازمان تجاری سازمان فناوری و اشتغال دنش آموختگان جهاد دانشگاهی ادامه داد: اگر سرمایه ها به طور هدفمند و دقیق در راستای استفاده از توانمندیها، ایده ها و خلاقیتها هدایت شود، شاهد بهبود تولید در شرکتهای داخلی و نیز تحقق شعار حمایت از تولید داخلی خواهیم بود.
وی گفت: بسیاری از افراد خلاق و ایده پردازها و نیز کسب و کارهای نوپا اگر توسط سرمایه گذاران شناخته شوند، با حمایتهای صورت گرفته سریعتر به موفقیت می رسند و بیشتر آنها به دلیل این که با مقوله تامین مالی از طریق بازار سرمایه آشنایی ندارند به سمت دریافت وام از سیستم بانکی می روند که موضوعات خاص خود را در پی دارد.
معاون جهاد دانشگاهی گفت: بر این اساس اگر بتوانیم به درستی سرمایه گذاران را به سمت کسب و کارهای نوپا هدایت کنیم و میان آنها ارتباط برقرار کنیم، شاهد اتفاقات خوبی در راستای رونق اقتصادی در کشور خواهیم بود.
وی با اشاره به این که بحث بازار سرمایه و تامین مالی ایده ها باید وارد دانشگاهها و مراکز آموزش عالی کشور شود تاکید کرد: برای تحقق این امر باید از پتانسیل مراکز آموزشی استفاده شود که جهاد دانشگاهی در این زمینه آمادگی کامل را دارد.