رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با بیان اینکه یک پای تجارت، تولید و صنعت در دهکده بزرگ جهانی وجود روابط بینالمللی مطلوب است، تصریح کرد: با توجه بهتحریمهای پیش رو که بسیار جدی است، تلاش همکاران ما در این زمینه دچار مشکل شده است؛ با اینوجود آنها در داخل کشور در حال تلاشند.
وی از راهاندازی تولید بدون کارخانه بهعنوان یکی از مهمترین درخواستهای برندها در کشور نام برد و گفت: سال گذشته در زمینه برندسازی و تولید بدون کارخانه از وزیر صنعت درخواستهایی داشتیم، موضوعی که در دنیا اتفاق افتاده و در سطح استان هم توسط برخی از صنایع بهصورت چراغ خاموش در حال انجام است؛ زیرا موضوع راهاندازی تولید بدون کارخانه هنوز از سوی مسؤولان ابلاغ نشده است.
حسینی با اشاره بهبرگزاری همایشهای برندینگ طی سالهای گذشته در راستای تشویق برندسازی در استان اظهار کرد: انجمن مدیران صنایع در این زمینه با جدیت وارد عمل شده و سایر تشکلهای این بخش هم از این موضوع حمایت میکنند، کسانی که در این همایش معرفی میشوند، تولیدکنندگان داخلی موفق در حوزه برندسازی هستند که راه موفقیت خود را برای سایر صنعتگران تعریف کرده و با گرد آمدن برندسازان و صنعتگران در این همایش باب همکاری باز میشود.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی یکی دیگر از درخواستهای برندهای ملی و در مجموع همه صنایع را جلوگیری دولت از تصمیمات و دستورالعملهای لحظهای دانست و افزود: امروز با دستورالعملهای لحظهای هیچ ثبات اقتصادی مشاهده نمیشود تا در بخش تولید خوشبین باشیم.
وی افزود: ما امروز بار دیگر با تحریم روبرو هستیم اما نقشه راهی نمیبینیم که شرایط پیشرو را پیشبینی کرده باشد و نشان دهد هر بخش چه کاری باید انجام دهد.
حسینی خاطرنشان کرد: دولت باید از اخذ تصمیمات لحظهای بپرهیزد بهطور مثال در مسئله ارز باید از ابتدا تصمیم عاقلانهای میگرفت و بهجای اختصاص ارز برای واردات کالاهای غیرضرور مثل موبایل، ارز ۴۲۰۰ تومانی را بر اساس نیازهای هر صنعت و بخش تولید به مواداولیه موردنیاز این واحدها اختصاص میداد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: امروز بسیاری از تولیدکنندگان و برندهای ملی در استان در ثبت سفارش برای دریافت ارز دچار مشکل هستند و یا کالایی را در گذشته سفارش دادند و حال با گران شدن ارز آزاد در دریافت کالای سفارشی خود بهمشکل برخوردهاند.
وی یادآور شد: امیدواریم راهاندازی بازار ثانویه ارز که یک نیاز مهم در این زمینه بود، مشکلات تولیدکنندگان و صاحبان برند را در واردات مواد اولیه حل کند.