• امروز : چهارشنبه - ۲۸ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 18 September - 2024
کل اخبار 7372اخبار امروز : 11
1
به میزبانی قم و با حضور بازرگانان ایرانی و آفریقایی بررسی شد

موانع و راهکار‌های توسعه صادرات محصولات ایرانی به آفریقا

  • کد خبر : 43606
  • ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۹:۵۸
موانع و راهکار‌های توسعه صادرات محصولات ایرانی به آفریقا
در نشست مشترک بازرگانان و تجار ایران و آفریقا به میزبانی خانه صنعت معدن و تجارت استان قم راهکار‌های توسعه تجارت بین دو طرف بررسی شد.

نشست مشترک بازرگانان و تجار ایران و آفریقادر نشست مشترک بازرگانان و تجار ایران و آفریقا به میزبانی خانه صنعت معدن و تجارت استان قم راهکار‌های توسعه تجارت بین دو طرف بررسی شد.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به نقل از خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، در این جلسه که تجار و بازرگانانی از اتیوپی، سومالی، لیبی و جیبوتی و تعدادی از تولیدکنندگان داخلی از استان‌های قم، تهران، اصفهان و مازندران حضور داشتند، شرکت کنندگان موانع توسعه صادرات به کشور‌های آفریقایی و راهکار‌های رفع این موانع را بررسی کردند.

بازاریابی ضعیف، موانع ارزی، محدودیت‌های بین الملی تجاری، نبود پیوستگی بین تولید، بازاریابی و فروش و همچنین مانع تراشی برخی دستگاه‌های دولتی از مواردی بود که تجار و بازرگانان آفریقایی و تولیدکنندگان داخلی درباره موانع توسعه صادرات محصولات ایرانی به آفریقا مطرح کردند.

نایب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم با اشاره به سهم ناچیز اقتصاد ایران و کالا‌های ایرانی در بازار آفریقا گفت: سهم ایران از بازار آفریقا تنها ۲ درهم درصد است که با توجه به ظرفیت‌های تولیدکنندگان داخلی و کیفیت محصولات تولیدی، این میزان بسیار ناچیز است.

کرمانی با اشاره به سهم ۱ و ۲ دهم میلیارد دلاری ایران از بازار ششصد میلیارد دلاری بازار آفریقا گفت: هریک از تجار و بازرگانان آفریقایی حاضر در ایران به عنوان سفیران تجاری ایران در کشور‌های آفریقایی هستند و می‌توانند راه ورود کالا‌های ایرانی را به آفریقا بازکنند.

نایب رئیس خانه صنعت معدن و تجارت استان قم برپایی نمایشگاه‌های بین المللی در ایران و آفریقا را راهکار مناسبی برای معرفی کالا‌های ایرانی به تجار بین المللی دانست و اضافه کرد: این نمایشگاه‌ها باید به درستی به تولید کنندگان اطلاع رسانی داشته شود تا بتوانیم سهممان در تجارت بین المللی را افزایش دهیم.

کرمانی افزود: کالا‌های تولیدی و صادراتی در کشور ما از تنوع بسیار بالایی برخوردار است و باید در حوزه‌های گوناگون تخصصی‌تر وارد عمل شویم تا بتوانیم سهم خود را در بازار‌های فراسرزمینی توسعه دهیم.

وی گفت: کالا‌های داخلی ما دارای استاندارد‌های بین المللی است ولی بازاریابی ضعیف سبب شده تولیدکنندگان ما سهم اندکی در بازار‌های خارجی داشته باشند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=43606

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.