• امروز : دوشنبه - ۱۰ دی - ۱۴۰۳
  • برابر با : Monday - 30 December - 2024
کل اخبار 7479اخبار امروز : 0
4
عضو خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

مشکل صادرات صنایع غذایی ایران کمبود امکانات حمل و نقل است

  • کد خبر : 44427
  • ۲۸ آذر ۱۴۰۳ - ۱۱:۴۲
مشکل صادرات صنایع غذایی ایران کمبود امکانات حمل و نقل است
آرمان خالقی گفت:یکی از مشکلات کنونی صادرات صنایع غذایی ایران به امکانات حمل و نقل کانینری برمی گردد، در شرایط کنونی یخچال‌های مخصوص حمل صنایع غذایی و مواد غذایی در ایران زیاد نیست.

آرمان خالقی گفت:یکی از مشکلات کنونی صادرات صنایع غذایی ایران به امکانات حمل و نقل کانینری برمی گردد، در شرایط کنونی یخچال‌های مخصوص حمل صنایع غذایی و مواد غذایی در ایران زیاد نیست.

دبیر کل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفتگو با خبرنگار بازار گفت: در حال حاضر منطقه خلیج فارس ظرفیت خوبی برای صنایع غذایی ایران دارد. برخی شرکت‌های ایرانی توانسته اند با احداث کارخانه تولیدی در کشورهایی مانند عمان محصولات خود را به این منطقه عرضه کنند. در واقع عمان دروازه ورود کالاهای ایرانی به سایر کشورهای خلیج فارس و حتی شمال آفریقا محسوب می‌شود. از طرف دیگر از گذشته برخی از محصولات ایرانی برای کشورهای حاشیه خلیج فارس شناخته شده هستند. به همین دلیل امکان اینکه صادرات به این منطقه افزایش یابد، وجود دارد.

آرمان خالقی افزود: یکی از مشکلات کنونی صادرات صنایع غذایی ایران به امکانات حمل و نقل کانینری برمی گردد، در شرایط کنونی یخچال‌های مخصوص حمل صنایع غذایی و مواد غذایی در ایران زیاد نیست. به همین دلیل در صادرات مواد غذایی بسیار محدودیت داریم. از این رو در مقطع کنونی باید در زمینه توسعه زیرساخت‌ها دولت اقدامات لازم را انجام دهد.

خالقی با تاکید بر اینکه در دنیا به صنایع غذایی توجه ویژه ای می‌شود، گفت: بسیاری از محصولات صنایع غذایی ایران در کشورهای همسایه وجود دارد. بنابراین از نظر استانداردها شرکت‌های ایرانی توانسته اند گواهی نامه‌های لازم را دریافت کنند. حتی برخی از برندها در بازار کشورهای همسایه محبوبیت پیدا کرده اند. شاید یکی از مشکلاتی که هنوز دست و پای صادرکننده‌ها را بسته مشکلات تحریمی است در غیر این صورت شرکت‌های ایرانی می‌توانستند در بازار کشورهای اروپایی نیز حضور داشته باشند.

همچنین او تاکید کرد: درباره صنایع غذایی توجه به ذائقه مصرف کننده اهمیت بالایی دارد. شرکت‌ها برای اینکه بتوانند بازار یک کشور یا منطقه را تصاحب کنند ابتدا باید بازارسنجی کنند و به تناسب ذائقه مردم همان منطقه محصولات خود را تولید کنند. این موضوع منجر می‌شود که شرکت‌ها با کمترین هزینه بتوانند سهم بالایی از بازار آن کشور را در اختیار بگیرند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=44427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.