• امروز : پنج شنبه - ۲۹ شهریور - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 19 September - 2024
کل اخبار 7372اخبار امروز : 0
2
در گفتگو با عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت مطرح شد:

مردمی‌ترین بخش اقتصاد، بنگاه‌های کوچک و متوسط است

  • کد خبر : 43756
  • ۲۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۸
مردمی‌ترین بخش اقتصاد، بنگاه‌های کوچک و متوسط است
دبیرکل اسبق و عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور، بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند.

دبیرکل اسبق و عضو هیئت مدیره سید مرتضویخانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: مردمی‌ترین بخش اقتصاد کشور، بنگاه‌های کوچک و متوسط هستند.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران به نقل از «همگام با صنعت»، عضو هیئت مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نشست فرصت‌ها و چالش‌های صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی اظهار کرد: مطابق استانداردهای بین‌المللی، بسیاری از بنگاه‌های متوسط نیز باید جزو صنایع کوچک تلقی شوند.
محمدرضا مرتضوی افزود: در کشورهای توسعه‌یافته‌ای مانند آلمان و ژاپن، وابستگی اقتصاد به بنگاه‌های کوچک و متوسط بسیار بیشتر است.
وی گفت: در کشور ما، علاوه بر بخش صنعتی، سایر بخش‌ها مانند کشاورزی و تجارت نقش بی‌بدیلی در عملیاتی کردن اقتصاد دارند.

مرتضوی با تأیید اینکه در برهه‌ای از تاریخ، بنگاه‌های کوچک و متوسط آسیب‌های زیادی دیده‌اند، گفت: رقابت‌های غیرعادلانه‌ای میان بنگاه‌های دولتی و خصولتی با بنگاه‌های کوچک صورت گرفته که به بنگاه‌های کوچک آسیب وارد کرده است. ضمن اینکه عملکرد بانک‌ها نیز ایده‌محور نیست، بلکه وثیقه‌محور است. وقتی بانکداری به این شکل تعریف می‌شود، جایی برای حمایت از بنگاه‌های کوچک در ایران نمی‌ماند.

وی بر تقویت بخش مردمی بنگاه‌های کوچک تأکید کرد و افزود: تجربه کشور ما و سایر کشورها نشان می‌دهد که باید توجه بیشتری به بنگاه‌های کوچک شود؛ به‌ویژه اینکه بنگاه‌های کوچک مشکلات تأمین مالی دارند. از این رو، اگر همکاری و همدلی بیشتری وجود داشته باشد و تعریف درستی ارائه شود، می‌توان به مردمی کردن اقتصاد و دادن فرصت به واحدهای نوظهور و کوچک دست یافت.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=43756

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.