• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل اخبار 7393اخبار امروز : 5
15

قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:تعرفه، مزیت رقابتی برای خودرو داخلی

  • کد خبر : 29901
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۶:۳۴
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:تعرفه، مزیت رقابتی برای خودرو داخلی

آرمان خالقی، عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع صفر شدن تعرفه برای واردات مواد اولیه، قطعات منفصله و خودرو را پیگیری کرد. خالقی در این‌باره معتقد است، انجام این امر نیاز به محاسبه دارد؛ علاوه‌بر اینکه ممنوعیت واردات طرحی حمایتی از محصولات داخلی بود زیرا متقاضیان بازار خودرو به‌نوعی کشش […]

آرمان خالقی، عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت با اشاره به موضوع صفر شدن تعرفه برای واردات مواد اولیه، قطعات منفصله و خودرو را پیگیری کرد. خالقی در این‌باره معتقد است، انجام این امر نیاز به محاسبه دارد؛ علاوه‌بر اینکه ممنوعیت واردات طرحی حمایتی از محصولات داخلی بود زیرا متقاضیان بازار خودرو به‌نوعی کشش و تمایل به محصولات خارجی دارند.

وی ادامه داد: اگر محصول داخلی و وارداتی در شرایط مساوی قرار گیرند به‌طور قطع مشتری اشتیاق به خرید کالای خارجی دارد؛ بنابراین بخشی از موضوع تعیین تعرفه به مسئله حمایت از تولیدات داخل برمی‌گردد. تعرفه مزیتی رقابتی برای خودروساز داخلی ایجاد می‌کند.

خالقی درباره تعرفه صفر برای واردات قطعات منفصله هم گفت: نخست باید دید صنعت خودرو چند درصد وابسته به قطعات خارجی است زیرا با توجه به اینکه خودروها در جهان به‌طور دائم در حال متحول شدن هستند خودروساز داخلی باید خود را با این شرایط روزآمد کند؛ در نتیجه باید دید می‌تواند یا خیر. او گفت: با توجه به اضافه شدن آپشن‌های متنوع به انواع خودروها، قطعه‌سازان داخلی هنوز نمی‌تواند همزمان با همتایان بین‌المللی، خود را روزآمد کند. در واقع می‌توان گفت مزیت خودرو خارجی در همین مسئله است که روزبه‌روز در حال تغییر است و می‌تواند برای خود بازار ایجاد کند و آن را گسترش دهد.

عضو هیات‌مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: تیراژ تولید در خودروسازی‌های داخلی پایین بوده در نتیجه نرخ تمام شده بالا خواهد رفت درحالی‌که خودروسازان جهانی با تیراژ بسیار بالا تولید می‌کنند از این‌رو در کنار موضوع کیفیت و فناوری، نرخ تمام شده پایینی دارند. مزیت قیمتی در این بخش است.
خالقی در پایان گفت: برای پیاده کردن چنین طرحی باید محاسبه مالی با توجه به تمام این موارد که عنوان شد انجام گیرد و سپس تصمیم بگیریم می‌توان تعرفه‌ها را صفر کرد یا خیر.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=29901

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.