در این نشست آرمان خالقی عضو هیات مدیره خانه صمت ایران گفت: کار در حیطه مسئولیت های اجتماعی بنگاه های اقتصادی امری است که از پذیرش و باورهای فردی آغاز و به مدیریت و کارکرد سازمانی تسری می یابد.
خالقی افزود: آنچه که از از یک بنگاه اقتصادی انتظار می رود، حرکت بر مدار کار اقتصادی و سود آوری است و هزینه کرد در سایر فعالیت ها امری بر خلاف مصالح و اساسنامه بنگاه محسوب می شود اما در صورتی که انجام برنامه های عام المنفعه به نحوی بتواند در ایجاد نگرش مثبت به فعالیت اقتصادی بنگاه و به طور غیرمستقیم در توسعه آن موثر واقع شود در توجیه این اقدامات قابل پذیرش خواهد بود.
وی گفت: با توجه به تعاریفی که از مسئولیت اجتماعی سازمانی ارائه شده است؛ رفتار انسانی و درست،ایجاد درآمد از راه های سالم و قانونی و غیرخلاف ،تولید محصولات سالم، محافظت از محیط زیست، شایسته سالاری و عدالت در بکارگیری کارکنان، توجه به نیاز های پرسنل از جمله خصوصیات و ویژگی های سازمانهای عامل به مسئولیت اجتماعی است.
عضو هیات مدیره خانه صمت ایران با بیان اینکه نگاهها در چند بخش نمود عملکردی خود را در زمینه مسئولیت اجتماعی بروز می دهند افزود:
مسایل درون بنگاهی مانند: روابط کارگر و کارفرما و ارائه خدمات رفاهی ، اشتغال، بورسیه تحصیلی و آموزشی، مشوق ها، ورزش، سلامت و ترغیب پرسنل به مشارکت در پروژه های مسئولیت اجتماعی
و مسایل برون بنگاهی: انجام پروژه در حوزه جغرافیایی فعالیت، امور خیریه، توجه به خیر ماندگار،توجه به نوع خریدها و تامین کننده ها، اشاعه سبک بهینه زندگی و مصرف، رفع فقر،اشاعه آموزش، بورسیه های آموزشی و تحصیلی، فعالیتهای تشکلی و …
خالقی با اشاره به اهمیت حوزه مسئولیت اجتماعی تعاونیها در ارتباط با زنان، موضوع و اهمیت این گونه تعاونی ها را در سه بخش تفکیک کرد و گفت به این گونه تعاونی ها باید در این سه بخش نگاه شود.
1-محیط کاری مساعد و بی تبعیض را برای اشتغال زنان فراهم آورده اند.
2-محصولات مناسب و با کیفیت مورد تقاضا و مصرف زنان را تولید می نمایند.
3-با مالکیت و مدیریت زنان ایجاد و فعالیت می نمایند.