• امروز : جمعه - ۲۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 18 October - 2024
کل اخبار 7425اخبار امروز : 0
13

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران :نانوایان مخالف افزایش قیمت

  • کد خبر : 19775
  • ۱۹ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱
دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران :نانوایان مخالف افزایش قیمت

سید محمدرضا دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ن در گفت‌و‌گو با «ایران» افزایش قیمت نان برای جبران هزینه‌ها را خواسته نانوایان دانست و گفت:۶۰ درصد هزینه نان جدا از هزینه‌های قیمت آرد است. بر اساس بررسی‌ها از سال ۹۳ تاکنون حدود ۴۰ درصد به این هزینه‌های متفرقه در تولید نان افزوده شده است. […]

سید محمدرضا دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ن در گفت‌و‌گو با «ایران» افزایش قیمت نان برای جبران هزینه‌ها را خواسته نانوایان دانست و گفت:۶۰ درصد هزینه نان جدا از هزینه‌های قیمت آرد است. بر اساس بررسی‌ها از سال ۹۳ تاکنون حدود ۴۰ درصد به این هزینه‌های متفرقه در تولید نان افزوده شده است. مرتضوی افزود: با قیمت کنونی برای دولت مقدور نیست که قیمت آرد را کاهش دهد و چاره حل مشکل هزینه نانوایان رقابتی شدن قیمت است. دولت می‌تواند قیمت زنجیره آرد و نان را بدون یارانه کند و در عوض یارانه آن را به اقشار آسیب پذیر بپردازد. دولت نمی‌تواند تمام هزینه‌های تولید نان را به نانوایان تحمیل کند و اشتباه بزرگ این است که قیمت نان ثابت باشد، سیاست تثبیت قیمت ناکارآمد است.
مرتضوی گفت: باید بپذیریم در چند سال گذشته هزینه‌ها بالا رفته و ما نمی‌توانیم آثار تورمی را مخفی کنیم، با این کار اتفاقی که افتاده این است که نانوایان برای جبران هزینه وزن نان را کم کرده‌اند و به همین دلیل کیفیت آن کم شده است. بنابراین هدف مهم، افزایش کیفیت در این چند سال ناکام مانده است.کوچک شدن چانه نان کمتراز آنچه الان داریم امکان ندارد بنابراین نانوایان اکنون از هزینه‌ها شاکی شده‌اند.
رئیس انجمن آردسازان در خصوص نبود نظارت برای کنترل کیفیت نان نیز گفت: در ایران فقط قیمت‌ها کنترل می‌شود و کنترلی بر کیفیت نان نیست در بیشتر نانوایی‌ها جوش شیرین استفاده می‌شود چون قیمت خمیرمایه گران تر از جوش شیرین است. بسیاری از متولیان از ورود به کنترل کیفیت و بازار نان واهمه دارند.
به گفته مرتضوی هر کیلو نان با چانه ۶۰۰ گرمی باید قیمتی حدود ۱۲۰۰ تومان داشته باشد اما الان نان با این قیمت نداریم و وزن کاهش یافته و قیمت هر کیلو نان کمتر از ۲ هزار تومان نیست، یعنی نان هم گران شده و هم بی‌کیفیت.
نانوایان ضرر نکردند

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=19775

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.