• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل اخبار 7389اخبار امروز : 0
15

خزانه دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:کم‌تر از یک سوم واحدهای تولیدی قزوین در استان با مشکلات گاز و برق روبهرو هستند

  • کد خبر : 29721
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۰
خزانه دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:کم‌تر از یک سوم واحدهای تولیدی قزوین در استان با مشکلات گاز و برق روبهرو هستند

خزانه دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مصاحبه  با خبرنگار ایرنا گفت: خدمات رسانی به واحدهای صنعتی یک اصل اساسی است و مقرراتی نیز در این رابطه وجود دارد که نیازهای ضروری واحدهای تولیدی یک شرکت مانند آب، برق و گاز باید تا درب واحد فراهم شود. علی محمد زمانی افزود: متاسفانه هم […]

خزانه دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در مصاحبه  با خبرنگار ایرنا گفت: خدمات رسانی به واحدهای صنعتی یک اصل اساسی است و مقرراتی نیز در این رابطه وجود دارد که نیازهای ضروری واحدهای تولیدی یک شرکت مانند آب، برق و گاز باید تا درب واحد فراهم شود.

علی محمد زمانی افزود: متاسفانه هم اینک برخی از واحدهای افتتاح شده هنوز نتوانسته‌اند از نعمت گاز استفاده کنند و به سمت سوخت مایع و فسیلی روی آورده‌اند، درحالیکه چنین سوخت‌هایی مشکلات زیست محیطی به همراه دارد و به صورت دایمی جوابگو نیست.

وی تاکید کرد: در برخی از موارد شاهد هستیم که یک واحد تولیدی باید هزینه لوله‌کشی گاز تا درب واحد تولیدی را بپردازد و هزینه‌های زیادی را برای گازرسانی تا درب واحد متقبل شود، درحالیکه ما اعتقاد داریم فراهم کردن زیرساخت آن در زمینه تولید بر عهده دولت است و تا جای ممکن باید حمایت‌ها افزایش یابد.

زمانی با بیان اینکه طرح توسعه واحدهای صنعتی نیز با مشکلات گازرسانی روبه رو است، اظهار داشت: این واحدها که از قبل افتتاح شده‌اند، برای بهره‌مندی از انرژی گاز در خط تولید جدید و طرح توسعه مجددا باید هزینه گازرسانی را بپردازند و حتی موافقت شرکت گاز را جلب کنند.

این فعال حوزه صنعت شرایط گازرسانی در واحدهای خارج از شهرک صنعتی را بسیار دشوار ارزیابی کرد و گفت: به لحاظ قانونی اگر واحدی در شرکت شهرک‌های صنعتی قرار داشته باشد، این شهرک موظف است که بسترهای لازم را فراهم کند و نیاز به پیگیری گازرسانی و برق رسانی از سوی واحدهای تولیدی نیست، اما در خارج از شهرک صنعتی اوضاع به کلی فرق می‌کند و همه زحمت‌ها پای تولید کننده است.

زمانی مشکل دیگر در حوزه گازرسانی را قطع گاز در فصل سرما و یا افت فشار آن عنوان کرد و گفت: در برخی موارد شاهد هستیم که گاز موجود نیز در فصل سرما به حدی افت فشار پیدا می‌کند که خط تولید کارخانه با مشکل مواجه می‌شود و متاسفانه بعد از اتمام زمستان تا سال آینده نیز هیچگونه اقدامات پیشگیرانه و ذخیره سازی گاز در دستور کار قرار نمی‌گیرد.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین به مساله برق رسانی در واحدهای صنعتی پرداخت و خاطرنشان کرد: متاسفانه خیلی از واحدهای تولیدی در استان قزوین مشترک برق منطقه‌ای استان زنجان هستند و پول و هزینه اشتراک برق آن به خارج از استان پرداخت می‌شود.

زمانی یادآور شد: انشعابات برق برای واحدهای درحال طرح توسعه از دیگر مشکلاتی است که یک تولیدکننده با آن روبه رو است و دستگاه‌های حمایتی باید برای حل آن چاره‌اندیشی کنند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=29721

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.