• امروز : شنبه - ۷ مهر - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 28 September - 2024
کل اخبار 7392اخبار امروز : 4
15

خزانه دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: فقر زیرساختی در استان قزوین

  • کد خبر : 28835
  • ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۵
خزانه دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران: فقر زیرساختی در استان قزوین

علی‌محمد زمانی، خزانه دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  با بیان اینکه امروز شاهد فقر زیرساختی در استان قزوین هستیم و حتی یک هتل پنج ستاره هم در استان وجود ندارد، گفت: نزدیکی استان قزوین به پایتخت، می‌توانست فرصت و تهدید باشد، ولی در این سالها، صرفاً تهدید بوده است و این مسئله باعث […]

علی‌محمد زمانی، خزانه دار خانه صنعت، معدن و تجارت ایران  با بیان اینکه امروز شاهد فقر زیرساختی در استان قزوین هستیم و حتی یک هتل پنج ستاره هم در استان وجود ندارد، گفت: نزدیکی استان قزوین به پایتخت، می‌توانست فرصت و تهدید باشد، ولی در این سالها، صرفاً تهدید بوده است و این مسئله باعث شده تا هیچ وقت به زیرساخت‌های استان توجهی نشود و امروز بیش از گذشته نیازمند توجه به زیرساخت‌های استانی و گسترش راه‌های ریلی استان هستیم.
وی افزود: اخیراً بعد از یک دهه پیگیری، راه آهن قزوین به رشت احداث شده است، ولی قزوین همچنان به زیرساخت‌های بیشتری نیاز دارد.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین ، تدوین سند توسعه استان و مصوبات سفر دولت نهم به قزوین را از جمله دلایل احداث متروی تهران به قزوین دانست و تصریح کرد: بعد از استان‌های اصفهان و همدان، قزوین پرترددترین مسیر زمینی به استان تهران است و ماه گذشته بیش از ۱۰۰ میلیون تردد در محور‌های مواصلاتی استان به ثبت رسید و قرار شد که به صورت ریلی، دسترسی مردم استان به پایتخت فراهم شود.
به گفته رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان، احداث متروی قزوین، زمانی جزو اولویت‌های ملی وزارت راه و شهرسازی بود، اما وزیر پیشین راه و شهرسازی، ضمن مخالفت با این طرح، احداث مترو را از دستور کار خارج کرد و امروز پس از پیگیری‌های گسترده، اعلام کردند که در صورت وجود سرمایه گذار، این طرح عملیاتی می‌شود.
زمانی خاطرنشان کرد: زاهدی، استاندار سابق قزوین، ۱۸ فروردین ۹۷ احداث متروی هشتگرد به قزوین را اولویت اول برنامه‌های استان قرار داد و بار‌ها سرمایه گذار هم مشخص شد، اما در نهایت به سرانجام نرسید.
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه قزوین رتبه اول ثبت ابنیه تاریخی را در کشور داراست و باید از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استان استفاده شود، گفت: احداث متروی قزوین، طرح ملی است و ۱۰ استان کشور از آن بهره مند می‌شوند و ۴۰ درصد در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=28835

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.