سید مجتبی رضوی در گفتوگو با ایسنا، اظهار کرد: یکی از اصلیترین مسائلی که ما قبل از هر چیز باید به آن توجه کنیم، این است که شرایط اقتصادی امروز ما دشواریهای خاص و پیچیده خود را دارد و از این رو هر فردی را که ما به عنوان وزیر صمت انتخاب کنیم، با دشواریها و چالشهای جدی مواجه خواهد بود.
وی با بیان اینکه فاطمی امین از گذشته با ساختار وزارت صمت ارتباط داشته، تشریح کرد: این تجربه به او کمک کرده که درک و آشنایی خوبی با حوزههای مختلف این وزارتخانه داشته باشد و ما از همان ابتدا انتظار داشتیم که این شناخت به حل مشکلات این حوزه کمک کند. نگاهی به عملکرد ماههای گذشته نیز نشان میدهد که اصلاح برخی ساختارها و فعال کردن معاونتها و سازمانهای جدید در بخشهای مختلف توانسته به بهبود سیاست گذاریها کمک کند.
رئیس خانه صمت مازندران با تاکید بر اینکه مشکلات نیاز به اصلاح سیاستها دارند، تصریح کرد: ما با اقتصادی طرفیم که ۸۰ درصد آن رسما دولتی است و بخش خصوصی واقعی سهم کمی از آن دارد. اگر ما بنا بر اصلاح داریم باید راهی برای برون رفت از این شرایط پیدا کنیم. در بین فعالان اقتصادی این نقل قول همیشه وجود داشته که وزیر صمت در بسیاری از زمانها، به وزیر خودرو تبدیل میشود و تنها مشکلات یک حوزه بر سایر بخشها نیز سایه میاندازد. ما باید این ترکیب را تغییر دهیم.
رضوی با اشاره به چالشهای استیضاح وزیر صمت، توضیح داد: ما باید برای اصلاح سیاستهای کلان، از نیروهای نخبه و توانمند دانشگاهی استفاده کنیم اما در مدیریت وزارت صمت، چه گزینهای وجود دارد که بتوان ادعا کرد که این فضا را میتواند بهتر از فاطمی امین اداره کند؟ او با تجربه گذشته و البته فعالیت ماههای گذشته، بهترین گزینه برای اداره وزارت صمت و تلاش برای بهبود ساختارهاست.
وی ادامه داد: فرض کنیم که موافقان استیضاح به هدف خود رسیدند و وزیر تغییر کرد. ما با یک فرایند جدید مواجه میشویم که چند ماه وزارتخانه با سرپرست اداره میشود و پس از آن وزیر جدید میآید که باید با شرایط کار آشنا شود و معاونان و روسای سازمانها را تغییر دهد و خود این موضوع ما را چند ماه از نقطهای که در آن قرار داریم نیز دور خواهد کرد. به این ترتیب ضمن تاکید بر این موضوع که ما از شرایط فعلی انتقاداتی داریم و معتقدیم باید اصلاحات لازم اجرایی شود اما معتقدیم که در شرایط فعلی استیضاح یا جابجایی وزیر به کاهش مشکلات کمکی نخواهد کرد.