قائم مقام دبیرکل و عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: ضرورتی برای احیای وزارت بازرگانی وجود ندارد و تمام استدلالهایی که آن زمان برای ادغام این وزارتخانه وجود داشت، مانند ناهماهنگیهای بین بخشی، تناقض میان سیاستهای دو وزارتخانه و پیامدهای منفی آن برای فعالان اقتصادی و همچنین بزرگتر شدن بدنه دولت و افزایش بوروکراسی، درحال حاضر هم وجود دارد.
به گزارش اقتصادآنلاین، در ادامه گزیدهای از گفتگوی اقتصادآنلاین با آرمان خالقی، قائم مقام دبیرکل و عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران را می خوانید؛ (بخش اول)
– ضرورتی برای احیای وزارت بازرگانی وجود ندارد و تمام استدلالهایی که آن زمان برای ادغام این وزارتخانه وجود داشت، مانند ناهماهنگیهای بین بخشی، تناقض میان سیاستهای دو وزارتخانه و پیامدهای منفی آن برای فعالان اقتصادی و همچنین بزرگتر شدن بدنه دولت و افزایش بوروکراسی، درحال حاضر هم وجود دارد.
– متاسفانه این تفکر وجود دارد که وزارت صنعت، معدن و تجارت متولی بازار است و سیاستگذاران کشور گمان میکنند که با تشکیل دوباره وزارت بازرگانی دیگر در تامین کالاهای اساسی مورد نیاز مردم مشکلی نخواهند داشت.
– چنین تفکری بسیار سادهاندیشانه است و مانند بازگشت به دوران جنگ و سیستم کوپن است!