او افزود: باید تمامی اقدامات برای کارمندان شرح داده شود. همچنین برای افکار عمومی نیز با شفافسازی باید فعالیتها بازگو شود. اخلاقیات، رعایت عدالت در وجهه سازمانی و رضایت شغلی بسیار موثر است. باید به مخاطبان چه درون سازمان و چه بیرون از سازمان اعلام کنیم که خدمات و محصولات مناسب و باکیفیتی ارائه میکنیم.
خالقی تاکید کرد: در زمان چالشها، روابطعمومیها موظفند تا راهکار مناسب را یافته و شرکت را از هجمه و جوسازی نجات دهند. سال گذشته یکی از برندهای معتبر غذایی به دلیل تهاجم علیه برند دچار معضلات بسیاری شد. در ماجرای قرص در کیکها نیز برندهای صنایع غذایی مانند برند ما با مشکلات بسیاری مواجه شدیم. در صورتی که این اخبار تهاجم رقیبان بوده و همه میدانند چقدر نادرست بود. باید وجاهت و اعتماد نسبت به برندها را بعد از ایجاد چالشها بازگردانیم. مدیران ارشد باید به این باور برسند که روابطعمومیها سازمان را از بحران خارج میکنند.
او افزود: روابط عمومی یک روند است. روابط عمومی براساس اصول علمی باید فعالیت کند.