×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

false
true
true
قائم مقام دبیرکل خانه صنعت،معدن و تجارت ایران:چرا فروش خودروساز بر اساس قیمت حاشیه بازار محقق نشد؟

به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران اعلام کرد: برای تقلیل فاصله قیمتی بین بازار خودرو و کارخانه باید وقتی که بازار به تعادل رسید، فروش خودروساز بر اساس حاشیه بازار عملی شود.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو درخصوص دلایل عدم تحقق فروش خودرو بر اساس قیمت حاشیه بازار اظهار داشت: سال گذشته با افزایش قیمت سرسام آور خودرو مواجه بودیم؛ تلاش بسیاری شد تا خودروسازان به طریق منطقی قیمت خودرو را افزایش دهند و در این خصوص مطابق با بازار عمل نکنند.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران گفت: سرمایه گذاری زیادی از جانب مردم به منظور حفظ سرمایه در بازارها ازجمله بازار خودرو انجام شد که منجر به ایجاد تنش روانی در بازار گردید و به تبع آن، قیمت ها در بازار خودرو افزایش یافت، بنابراین عملا بحث تبعیت خودروساز از بازار از دستور کار خارج شد.

خالقی گفت: فروش خودروساز به قیمت حاشیه بازار باید محقق شود اما نکاتی در این خصوص وجود دارد؛ اگر خودروساز خودرو را با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت بازار و به قیمت تمام شده به فروش رساند چند آسیب در این خصوص وجود دارد که منفعت طلبی و رانت از جمله این آسیب ها است.

عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن ایران افزود: برای تقلیل فاصله قیمتی بین بازار خودرو و کارخانه باید وقتی که بازار به تعادل رسید، فروش خودروساز بر اساس حاشیه بازار عملی شود.

خالقی گفت: خودروساز یک قیمت تمام شده دارد، اگر سود حاصل از فروش بر اساس حاشیه بازار زیاد باشد باید بخشی از آن به توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی تخصیص یاد و بخشی از سود نیز باید به طرح های تحقیق و توسعه توسط خودروسازان و قطعه سازان تخصیص یابد؛ این وضعیت به سود همگان است. ما این موضوع را بارها پیشنهاد داده ایم اما توجهی به آن نشده است.

true
برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

true
true
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false